Premiile César / Nimfeta (J-2)

Se făcea că o fetiță, devenită acum cucoană în toată regula, era abuzată de mămica ei, româncă la origini, plecată imediat după cel de-Al Doilea Război Mondial, la Paris, la rândul ei, cu mămica. Abuzată înseamnă în cazul nostru pusă să facă fotografii "artistice", în ținute porno, vândute ulterior la diverși perverși pentru sume bune, devenită la 11 anișori vedetă în Playboy (ediția italiană), și în Penthouse (ediția spaniolă). Eva Ionescu este la primul ei film și mă enervează la culme, pentru că mi se pare de un snobism crunt. Știți modelul țopârlancei care se ștergea la cur cu foi de porumb și apoi ajunge "cineva" și se dă cu parfum cumpărat de pe Boulevard? Ea cred că mi-l inspiră. Mă duce cu gândul la o râzgâiată care s-a decis să se delecteze cu o "manifestare de expresie artistică" (multe bășini, mai pe românește). O să încerc totuși să nu fiu așa virulent fiindcă am înțeles că cagica e rea și fute dă în judecată tot ce prinde (LOL), mai ales dacă postezi vreo imagine cu ea din tinerețe.



Acting. Isabelle Huppert joacă rolul mamei. Ca expert în Huppert (LOL de 2 x), o să vă spun că nu am văzut-o în niciun film jucând atât de prost. E clar că ceva nu a funcționat între ea și madame regizor. Probabil că Ioneasca a tot fost urmărită de demonii portretului celei care i-a dat viață, și i-a cerut o tonalitate în acting prea greu de suportat în expresia cinematografică, să zicem. Cert este că tonul devine strident, în loc să îmbrace un fel de isterie/cameleonism/perversitate adultă - trăsături pe care Huppert clar le putea livra dacă avea cu cine. Mama mamei Evei este jucată de o cucoană pe care înțeleg că a cules-o dintr-o Biserică Ortodoxă din Paris, în timpul spovedeaniei. E româncă la bază, și ușor sclerozată (în realitate), pusă în film să bolborosească pe românește, adică care va-să-zică, să improvizeze. De unde atâta har, totuși? Ce a ieșit, Dumnezeu cu mila! Momentele astea apropiau foarte mult filmul de contra-performanța altuia, filmat la noi, Young and Restless, pardon! "Youth without Youth". Fiecare vorbuliță a babei mă aduceau mai aproape de rolul lui Piersică Junior.

Și în fine, rolul Evei este jucat de o nimfetă de 11 ani, care paradoxal, joacă bine. Mică-mică, da' a dracu'! A spălat rușinea filmului.

Imaginea. Dacă un film s-ar fi rezumat doar la atât, "My Little Princess" ar fi fost în regulă. Ioneasca a avut norocul (chior) de a avea la îndemână un director de imagine destul de inventiv, Jeanne Lapoirie, care Attention! a fost mâna dreaptă a lui François Ozon (lucrând pentru "8 femmes" sau "Gouttes d'eau sur pierres brûlantes") și care a semnat imaginea și pentru recentul "Quartier Lointain" (unul din cele 10 filme salvate de către Noe, de la înec). Deci Ioneasca a scăpat.

În "presa" autohtonă, au apărut tot felul de ode cum că doi regizori (celălalt fiind Mihăileanu) prin venele cărora circulă sânge de roman au  primit nominalizări la César, și ce mândrii suntem noi. Lucru de altfel, fals. Mai mult filmul Ionascăi a fost promovat drept unul șocant, greu de digerat, etc. Mie mai șocant mi se pare, par example, să o văd pe Huppert într-un rol normal, de exemplu de gospodină împlinită.

"My Little Princess" a primit nominalizări în următoarele categorii: Cele mai bune costume, Cel mai bun dilm de debut.


Poze originale cu nimfeta

Închei cu o mică picanterie. Eva Ionescu, nimfetă fiind, debutează în... "Le locataire" (1976) al lui... Polanski. Avea pe atunci 12 ani. Era o nimfetă care probabil l-a inspirat nespus de mult pe domnul Polanski. Țin să cred că nu este doar o coincidență, având în vedere slăbiciunea polonezului pentru nimfete (vezi scandalurile), confirmată în America 2 ani mai târziu.

Ca să nu spuneți că nu sunt obiectiv, puteți citi aici și o altă părere, axată mai mult pe gust (îna materie de film).

0 comentarii:

comentează-te!