from the days they knew how to treat a men's hat

Imagini luate din "Le doulos" (r. Jean-Pierre Melville, Franţa, 1962)
În "Allegro" (r. Christoffer Boe, Danemarca, 2005), pianistul Zetterstrom îi spune unuei domnişoare că nu îi place că trebuie să poarte papion ori de câte ori se prezintă la un concert. Ea încearcă să îl liniştească, sugerându-i că ar putea să îşi întoarcă neplăcerea de a-l purta în favoarea lui prin transformarea lui într-un trademark personal.

În "Le doulos", Belmondo intră într-un bar şi trece pe la garderobă. Îşi scoate pălăria iar garderobiera este în culmea fericirii - cum, ea, o simplă fetişcană (une ticket-girl rivettiană din "Le duelle", Rivette, Franţa, 1976) de la intrare, are onoarea de a atinge pălăria unui doulos. Trecând peste încărcătura sexuală eidentă pe care scena o are (eye-contact-ul de-a dreptul erotic), se vede cum fata tratează pălăria drept cel mai de preţ obiect-fetiş.

* doulos - pălărie; un fel de nume de cod utilizat de poliţia din Paris, pentru a identifica indivizii din lumea interlopă

0 comentarii:

comentează-te!